Od dospívání miluju astrologii. Vnímám ji jako symbolický jazyk, který mně pomáhá pochopit sebe i svět kolem. Před mnoha lety jsem byla na workshopu s tématem astrologie a byznys. Naprosto mě uchvátilo uvědomění, že průchod slunce skrze znamení zodiaku nám vlastně ukazuje, jak vypadá božský tvůrčí cyklus a že se stejná pravidla a principy dají uplatnit i na podnikání.
[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://alenahanusova.cz/wp-content/uploads/2023/02/Kolo-roku-jako-byznysovy-kompas.png” _builder_version=”4.14.8″ _module_preset=”default” theme_builder_area=”post_content” alt=”Alena Hanušová – Kolo roku jako byznysový kompas” title_text=”Kolo roku jako byznysový kompas” align=”center” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.14.8″ header_font=”|||on|||||” header_text_color=”#A3122B” header_line_height=”1.7em” header_4_font=”Montserrat||||||||” header_4_text_color=”#008080″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em” header_6_font=”Montserrat||||||||” header_6_font_size=”16px” header_6_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]Tím že slunce, jako zdroj naší tvořivé síly prochází každý rok přes 12 znamení, máme každý rok k dispozici 12 různých sil nebo chcete-li energií, které nám pomáhají energii tvůrčí myšlenky transformovat do materiální podoby, do produktů, projektů a služeb. Je to takový vesmírný zhmotňovací cyklus.
Pohanské kolo roku nám zase ukazuje významné energetické předěly mezi jednotlivými obdobími (slunovraty a rovnodennosti) a nebo vrcholy intenzity energie daného období (hromnice, beltain, dožínky, dušičky).
[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.14.8″ header_font=”|||on|||||” header_text_color=”#A3122B” header_line_height=”1.7em” header_4_font=”Montserrat||||||||” header_4_text_color=”#008080″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em” header_6_font=”Montserrat||||||||” header_6_font_size=”16px” header_6_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]
Mapa, která nám říká, kdy se máme na co zaměřit. Kam směřovat energii a jak. Pro co „tam zeshora“ máme podporu. Jdeme s vesmírným flow a tím pádem se míň nadřeme. Už několik let mi to dobře funguje a svůj systém postupně zdokonaluji.
[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://alenahanusova.cz/wp-content/uploads/2023/02/kolo-roku.png” alt=”alena hanušová – kolo roku v podnikání” title_text=”alena hanušová – kolo roku” _builder_version=”4.14.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.14.8″ header_font=”|||on|||||” header_text_color=”#A3122B” header_line_height=”1.7em” header_4_font=”Montserrat||||||||” header_4_text_color=”#008080″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em” header_6_font=”Montserrat||||||||” header_6_font_size=”16px” header_6_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]
Aby si poptávka zákazníků sedla s naší nabídkou, je potřeba nejen znát a uspokojit klíčovou potřebu onoho zákazníka, ale také ji uspokojit v ten správný čas.
Třeba zmrzlina se vám bude určitě jinak prodávat v parném létě a jinak uprostřed zimy. Načasování je stejně důležité jako hodnota nabídky. A tady mi právě pomáhá astrologické kolo roku.
[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.14.8″ header_font=”|||on|||||” header_text_color=”#A3122B” header_line_height=”1.7em” header_4_font=”Montserrat||||||||” header_4_text_color=”#008080″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em” header_6_font=”Montserrat||||||||” header_6_font_size=”16px” header_6_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]Když v tom správném období představíte svou nabídku, zvedáte šance, že se potká s aktuální potřebou vašich klientů a že ta potřeba bude natolik urgentní a silná, že přehluší ostatní možnosti, které klient má.
Když totiž vylezete s nabídkou v blbý čas, hrozně se nadřete, abyste pro ni získali pozornost publika. V jiném období v roce byste se na stejný výsledek možná tolik nenadřeli. A o to tady jde. Jít s energetickým flow roku a nechat se jím podpořit.
[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.14.8″ header_font=”|||on|||||” header_text_color=”#A3122B” header_line_height=”1.7em” header_4_font=”Montserrat||||||||” header_4_text_color=”#008080″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em” header_6_font=”Montserrat||||||||” header_6_font_size=”16px” header_6_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]Druhou oblastí, kde mi cyklus roku nesmírně pomáhá je hospodaření s mou vlastní energií.
[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.14.8″ header_font=”|||on|||||” header_text_color=”#A3122B” header_line_height=”1.7em” header_4_font=”Montserrat||||||||” header_4_text_color=”#008080″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em” header_6_font=”Montserrat||||||||” header_6_font_size=”16px” header_6_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]Například mám pravidlo, že nevycházím ven s novými projekty v období mezi zimním slunovratem a jarní rovnodenností, tedy v období kozoroha a vodnáře a ryb. Připravuju se, ale ještě nic netvořím a neprodávám. Mapuju terén, dělám si klientské dotazníky, učím se nové věci.
V téhle době totiž intenzivně vylézají moji „kostlivci ze skříní“ a já mám co dělat, abych je postupně zpracovala. Rok od roku je to lepší, protože na tom pracuju, ale víte co – vždycky se něco k řešení najde. Zároveň mám taky mnohem míň energie, málo nápadů a celkově jsem zpomalená a tak trošku líná.
Kdykoliv jsem svůj zimní tvůrčí klid porušila a něco nového pod vlivem okamžitého nadšení začala, dopadlo to blbě. Moje hlavní tvůrčí a prodejní období je od konce března od konce září, pak začínám zpomalovat a zalézat do sebe, abych na jaře mohla zase vyrazit 😊. Respektuju to a mnohem lépe se mi daří.
To prosím vás neznamená, že nemáte v lednu dělat kurz nebo že nemáte nic prodávat. Vy to můžete mít úplně jinak. Záleží na tom v čem podnikáte, jakou má vaše podnikání sezónnost a jak jste na tom v průběhu roku energeticky vy. Pozorujte se a pak tomu přizpůsobte své aktivity.
[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.14.8″ header_font=”|||on|||||” header_text_color=”#A3122B” header_line_height=”1.7em” header_4_font=”Montserrat||||||||” header_4_text_color=”#008080″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em” header_6_font=”Montserrat||||||||” header_6_font_size=”16px” header_6_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]Zodiakální kolo roku se uplatní všude tam, kde potřebujete vytvořit nějaký komplexní a přitom jednoduchý a logický systém. Je to hodně individuální podle toho, v jakém oboru podnikáte.
V obecné rovině je to třeba:
Zkuste se podívat s jakým obdobím v roce vaše služby a produkty nejvíce rezonují. Kam v zodiakálním rytmu nejlépe zapadají. Popřemýšlejte, jak můžete využít kolektivních trendů pro podporu svého prodeje.
Vzniknou vám tak prodejní sezóny, kdy je pro vás dobré být aktivní a být se svou nabídkou hodně vidět a kdy naopak kampaní půjdete proti proudu a bude pro vás lepší si odpočinout, něco nového tvořit nebo dělat pořádek v podnikání.
Pokud máte multipotenciální záběr a více podnikatelských témat pomůže vám podnikatelské kolo roku dobře načasovat jednotlivá témata a z nich vycházející produkty a služby. Možná také uvidíte mezi svými jednotlivými produkty souvislosti, které jste předtím neviděli a pomůže vám to vytvořit ucelenější a kompaktnější portfolio služeb.
[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.14.8″ header_font=”|||on|||||” header_text_color=”#A3122B” header_line_height=”1.7em” header_4_font=”Montserrat||||||||” header_4_text_color=”#008080″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em” header_6_font=”Montserrat||||||||” header_6_font_size=”16px” header_6_line_height=”1.3em” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]U mě na blogu budu postupně zveřejňovat seriál článků, ve kterých vám představím jednotlivé měsíce, jejich esenci a témata, která se skrze pouť slunce zodiakem otevírají apraktické tipy jak energii měsíc využít pro rozvoj svého podnikání.
Chcete články dostávat pravidelně každý měsíc? Stačí se zaregistrovat k odběru Byznys kompasu.
[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version=”4.14.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”] [/et_pb_code][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]