Klíčové byznysové otázky, které si teď potřebuješ položit

Jsme v situaci, která nás nutí přehodnocovat naše podnikatelské plány.

Vnímám kolem sebe dvojí reakci. Jedna reakce je paralýza a následné upadnutí do hluboké letargie a pocitu, že to co dělám nemá smysl. Druhá reakce je zvýšená, až horečná podnikatelská a prodejní aktivita, které ale z hlubšího pohledu postrádá jasný směr a plán. Výsledkem obojího je únava a vyčerpání.

Existuje ještě jedna cesta. Zastavit se, vydýchat se a položit si klíčové byznysové otázky.

Věnuj pozornost tomu, co je ve tvé sféře vlivu

Než se začneme ptát, nabízím ti jedno uvědomění. 

Směřuj svou energii a pozornost do toho, co JE ve tvé sféře vlivu. Tedy do toho, co ty sama můžeš svým chováním a svou aktivitou přímo ovlivnit. 

Všechno ostatní posuzuj selektivně a buď velmi vybíravá, čemu věnuješ svou pozornost. Já ctím pravidlo, že kam jde pozornost, tam jde energie. Když věnuji energii mimo svou sféru vlivu, může se mi stát, že mi nezbyde na to, co OPRAVDU mohu a potřebuji ovlivnit.

Mé oblasti vlivu pro inspiraci

Zde ti nabízím mé oblasti vlivu a k nim náležející klíčové otázky týkající se byznysu.

    1. MÁ ENERGIE: Jak budu v příštích dnech, týdnech a měsících zacházet se svou energií a svými silami, abych se nevyčerpávala? Kde mi energie uniká a nevrací se zpět?
    2. MÉ ZDROJE: Jak budu v příštím období zacházet se svými zdroji (peníze, rezervy, obchodní kontakty, existující i potenciální spolupráce atd.)? Jaké změny udělám, abych se cítila víc v bezpečí?
    3. MÉ NÁKLADY: Jak budu teď pracovat se svými podnikatelskými a osobními náklady? Které vypustím?
    4. MÉ SLUŽBY: Jak přehodnotím své služby a produkty vzhledem k situaci?
    5. MÁ KOMUNIKACE: Jak budu komunikovat se svými klienty a potenciálními klienty?
    6. MÉ AKTIVITY: Na co zaměřím své prodejní aktivity, abych svému podnikání zajistila přísun klientů?
    7. MÉ KLIENTSKÉ POLE: Co všechno teď aktuálně lidé řeší, co potřebují a jak já jim mohu pomoci?

V náročných dobách je hodně posilující mít v sobě jasno a mít jasno i v tom, co budu dělat. Když si na tyto otázky odpovíš, pomůže ti to najít nový směr a udělat si plán, který tě povede. S tím přijde pocit bezpečí a vnitřní klid.

Která oblast je nejdůležitější?

Nejdůležitější je udržet aktivní své klientské pole. Zachovat příliv klientů.

Klienti jsou pro naše podnikání naprosto klíčoví. Jejich situace se teď změnila a proto bude nutné změnit i tvou nabídku a prodejní komunikaci.

Určitě si polož minimálně otázky, které se týkají tvých klientů.

Pro začátek použij tento check-list

Připravila jsem pro tebe následující CHECK-LIST s otázkami, které ti pomohou zjistit, jak v nové situaci změnit svou prodejní komunikaci a nabídku služeb, aby k tobě klienti dál proudili.

Milá ženo a podnikatelko, vezmi mé otázky jako inspiraci, dej si chvilku pro sebe a odpověz si na ně. Věřím, že ti to pomůže najít pevnou půdu pod nohama a pokračovat zase dál. 

Přeji ti pevné nervy a pokud potřebuješ průvodce a navigátora pro následující týdny, ráda tě kus cesty doprovodím.

Kontakt na mě najdeš tady.

Alena H.

Alena Hanušová

Alena Hanušová

byznys mentorka podnikatelek

Provázím ženy na cestě k autentickému prodeji. Žádné cizí strategie, poučky, tipy a triky. Jen ty, tvoje esence a tvůj vlastní nezapomenutelný styl prodeje, ve kterém se cítíš naprosto svobodně.

Co jsem zač? V byznysu a prodeji se pohybuji víc než 20 let. Vždycky jsem prodávala po svém, trošku na punk, bez call skriptů (který mě upřímně pěkně štvaly), bez nalajnovaných strategií.

Své klientky neučím strategie a postupy, ale principy, na kterých mohou postavit svou vlastní strategii, která odráží kdo jsou a jaké dary a talenty nesou. Nejvíc pracuji pro multipotenciálky a podnikatelky v pečujících oborech – koučky, lektorky, průvodkyně, mentorky, terapeutky.